E-ticaret devi, Perşembe Gecesi Futbolu gibi yatırımların hizmeti cazip kılacağını umuyor.

Paketler, Amazon lojistik merkezinde bir konveyör boyunca hareket ediyor
Amazon, Ekim ayında, artan işçilik ve lojistik maliyetlerinin 2021’in son çeyreğine zorluklar getirmesini beklediğini söyledi.Getty Resimleri

E-ticaret devi, elektrikli otomobil şirketi Rivian’a yaptığı yatırımla devasa e-ticaret işini yürütmenin artan maliyetlerini dengeleyebildiği için Amazon’un karı dördüncü çeyrekte neredeyse ikiye katlandı. Şirket ayrıca popüler Prime üyeliğinin fiyatını artıracağını söyledi .

Çok önemli tatil sezonunu içeren Ekim-Aralık çeyreğinde net satışlar %9 artarak 137.4 milyar$’a yükseldi. Yahoo’ya göre bu, analistlerin beklediği 137.6 milyar dolarlık ortalamayı kıl payı kaçırdı . Performans, sessiz tüketici perakende harcamalarını telafi eden Amazon’un reklam hizmetleri ve bulut bilişim sektöründeki satışlarla desteklendi.

Yine de hisse başına kazanç neredeyse iki katına çıkarak 27.75$’a ulaştı ve analistlerin 3.48$’lık beklentilerini aştı. Amazon Finans Direktörü Brian Olsavsky  , net geliri 11,8 milyar dolar artırmak için Amazon’un yatırım yaptığı Rivian’ın halka arzına kredi verdi. Yatırım gelirlerini içermeyen işletme düzeyinde, işletme geliri neredeyse yarı yarıya 3,5 milyar dolara indi. 

Amazon hisse fiyatları, şirketin raporunu yayınlamasının ardından yükseldi ve 2.777 dolarlık bir kapanış fiyatının ardından %14’ten fazla değer kazandı.

İşletme gelirindeki düşüş, artan işçilik ve lojistik maliyetlerinin altını çiziyor, Amazon’un geçen yıl belirttiği harcamalar, 2021 sona ererken işini etkileyeceğini belirtti. Tüketici harcamaları, bu maliyetleri dengelemek için çok az şey yaptı ve Amazon’un doğrudan perakende işi, bir yıl önceki %43’lük büyüme oranına kıyasla dördüncü çeyrekte %1’lik zayıf bir büyüme gösterdi. Yılbaşı alışverişi, 2020 tatil sezonundaki %54’e kıyasla, 2021’de şirketin üçüncü taraf satıcılar pazarında %12’lik bir büyüme oranı sağladı. 

Amazon’un artan işçilik ve lojistik maliyetini ele almasının bir yolu, Amazon Prime üyeliğini yükseltmektir. Aylık üyelikler 13$’dan 15$’a yükselirken, yıllık üyelikler 119$’dan 139$’a yükselecek. 2018’den bu yana ilk olan değişiklikler, yeni üyeler için 18 Şubat’ta ve mevcut üyeler için 25 Mart’tan sonra başlayacak. 

Artan maliyetler, Amazon’un daha fazla abone çekmesini umduğu Prime Video içeriğine yatırım yapmasını engellemedi. Şirket, yaklaşmakta olan Yüzüklerin Efendisi şovu gibi yeni diziler   ve Netflix, Hulu ve Disney Plus ile rekabet eden hizmeti oluşturmak için Perşembe Gecesi Futbolu  için NFL ile bir anlaşma yapıyor  . Olsavsky analistlere verdiği demeçte, bu harcamaların üyelik fiyatlarındaki artışı tetiklemediğini, ancak hizmeti çekici hale getirmek için gereken yatırımın altını çizdiğini söyledi.

E-ticaret devi, Ekim ayında, giderek sıkılaşan işgücü piyasası nedeniyle dördüncü çeyreğin zorlu geçeceği konusunda uyarmıştı. Amazon, pandeminin başlangıcından bu yana depo alanını önemli ölçüde genişletti, ancak bu operasyonları tam olarak çalıştıramadığını söylüyor. Sonuç olarak, işçilere artırılmış başlangıç ​​ücretleri ve işe alım ikramiyeleri sunuyor. Ayrıca, siparişleri müşterilerin kapılarına zamanında ulaştırmak için tam personel depolara taşımak için daha fazla para ödüyor. 

Amazon, işçilerden gelen zorluklarla karşı karşıya.  Alabama’daki bir depodaki işçiler için Cuma günü bir sendika oylaması başladı. New York’taki depo  işçileri  de sendikalaşmaya çalışıyor. 

Şirket, planladığı kadar agresif bir şekilde işe alım yapamadı. Dördüncü çeyrekte 150.000 yeni ABD işçisi hedefi koymuştu, ancak 10.000 utangaç düştü. Omicron ayrıca personel seviyelerine ve artan işçilik maliyetlerine de zarar verdi, dedi Olsavsky, bazen şirketin bir işçi COVID iznindeyken bir çalışılan saatin tipik maliyetinin üç katını ödediğini ve şirketin vardiyalarını karşılamak için başka bir işçiye fazla mesai ödemek zorunda kaldığını belirtti.

Olsavsky, “İyi işe alabiliriz,” dedi. “Herkesi sağlıklı hale getirmeliyiz.”

Yeni içerik doğrudan gelen kutunuza iletilsin.