Tüketici Zekası Araştırma Ortakları’nın (CIRP) araştırmasına göre , Self Servis Onarım programına rağmen çok az iPhone kullanıcısı bir sonraki akıllı telefon alımlarını ertelemek için kendi “iPhone”larını onaracak .

elma bağımsız onarım programı


Bu haftanın başlarında Apple , kendi onarımlarını tamamlama fikrinden memnun olan müşterilere iPhone 12 ve iPhone 13 serilerinden başlayarak Apple’ın orijinal parçalarına, araçlarına ve kılavuzlarına erişim sağlayan Self Servis Onarım programını duyurdu . Plan, Onarım Hakkı savunucularından övgüyle karşılansa da, pratikte birkaç “iPhone” kullanıcısı bundan faydalanacak gibi görünüyor.

CIRP’nin araştırması, kullanılan neredeyse tüm iPhone’ların “kullanılabilir” durumda bir ekrana sahip olduğunu ve çoğu iPhone’un “kullanılabilir” durumda bir pile sahip olduğunu gösteriyor. “iPhone” ekranlarının yüzde 12’si kırık ama kullanılabilir durumda ve yalnızca yüzde altısı kullanılamaz durumda ve değiştirilmesi gerekiyor. ‌iPhone‌ pillerinin yüzde 26’sının şarj olmadan yarım gün süren pil ömrü sağladığı ve yüzde 14’ünün birkaç saatte bir şarj edilmesi gerektiği söyleniyor. Bu nedenle pil değiştirmeleri muhtemelen en yaygın onarımlar arasında yer alır, ancak nispeten az sayıda aktif cihaz, yüksek düzeyde aşınma ve yıpranmaya maruz kalan bu parçalardan herhangi birinin değiştirilmesine ihtiyaç duyar.

cirp self servis onarım çizelgeleri.


Yedek parçaya ihtiyaç duyan az sayıda aktif cihaz ve birçok kullanıcının kendi onarımlarını tamamlama konusunda rahat olmayacağı gerçeği, çok az sayıda “iPhone” kullanıcısının Self Servis Onarım programından gerçekten yararlanacağını gösteriyor. CIRP Ortağı ve Kurucu Ortağı Mike Levin şunları söyledi:

Pil ömrü, tüketicileri ekran durumundan daha fazla etkiliyor gibi görünüyor. iPhone alıcılarının yüzde 14’ü, eski iPhone’larında birkaç saatte bir pil şarj etmeleri gerektiğini bildirdi. iPhone alıcılarının yalnızca yüzde altısı, eski telefonu kullanılamaz hale getiren kırık bir ekrana sahip olduklarını söylerken, yüzde 12’si hala kullanılabilir durumda olan bir kırık ekrana sahip olduklarını söyledi. Elbette alıcıların eski bir iPhone’dan yükseltme yapmak için işlemci performansı veya depolama kapasitesi de dahil olmak üzere birçok nedeni var. Bu nedenle, alıcıların en iyi ihtimalle küçük bir kısmı, Self Servis Onarım programı aracılığıyla eski bir telefonu onararak yeni bir iPhone satın alma işlemini erteleyebilir.

CIRP’den Josh Lowitz’e göre, çoğu yeni “iPhone” alıcısı zaten “yeterince kullanılabilir telefonlardan daha fazlasına” sahip olduğundan, “çok az sayıda sahip, bir sonraki “iPhone” satın almalarını ertelemek için Self Servis Onarım programını kullanır”.

Self Servis Onarım programı, önümüzdeki yılın başlarında Amerika Birleşik Devletleri’nde başlayacak ve 2022 boyunca ek ülkelere genişleyecek.

CIRP’nin bulguları, Ekim 2020 ile Eylül 2021 arasında Apple Watch, ‌iPhone‌, iPad veya Mac satın alan ABD’deki 2.000 Apple müşterisiyle yapılan bir ankete dayanmaktadır .

Yeni içerik doğrudan gelen kutunuza iletilsin.